Текст і фото з фейсбук сторінки Музей Івана Гончара до тематичної тематичних виставки «Вибране» 2019р.
Густа вишивка, двобічні графічно-чіткі візерунки, гармонія ритму та кольору - все це подільський рушник. Вишивка як правило займає третину від половини довжини рушника, має форму квадрата або прямокутника, не виходить за межі умовних ліній.
Кольори: У ХІХ ст. переважало поєднання синьо-червоного або червоно-чорного кольорів, через використання натуральних барвників. У ХХ столітті починають використовувати анілінові барвники, що набагато урізноманітнює кольорову гаму. Іноді трапляється вишивка “широм” - металізованими нитками сріблястого і золотого кольору.
Форми: Євген Причепій умовно розділив подільські рушники на чотири типи за побудовою орнамента:
Цілісний образ, “картинка” - візерунок складається з елементів, які утворюють єдину структуру, доповнюючи один одного.
Кількаразове повторення за горизонталлю того самого образу. Це одноярусна структура, котра зустрічається не часто.
Структура, де два ряди тих самих фігур розташовані горизонтально - двоярусна.
Триярусна - відповідно три ряди фігур по горизонталі.
Важко повірити, що всі ці речі були ужитковими. Зараз для нас це витвір мистецтва
Навчитись вишивати такі візерунки запрошую на майстер-класі з техніки вишивки Качалочки Анни Рогатинської. Вже за кілька вечорів ви знатимите як відтворити старовинні рушники чи барвисто прикрасити сучасні речі.